Kampanjan rakentaminen

Kolme askelta onnistuneeseen digitaalisen ulkomainonnan ostamiseen 

1.     Kampanjan suunnittelu ja valmistelu 

Huolellisella valmistelulla varmistat toimivan kampanjan. Määrittelemällä kampanjalle alueen, tehtävän sekä budjetin pääset alkuun. Seuraavana vuorossa on kampanja-aineistojen luominen ja toimitus. Tähän löydät lisää ohjeita alta, kohdasta ”Kampanjan valmistelu”. Ostaessasi mediatilan Ostaulkomainontaa.fi’n kautta palvelumme muistuttaa sinua tarvittavista toimenpiteistä, että kaikki vaiheet tulevat hoidetuksi ajallaan. 

2.     Ulkomainoskampanjan aikana

Kampanjan alkaessa saat meiltä vahvistuksen käynnissä olevasta kampanjasta ja linkin, josta näet kampanjassasi käytössä olevien digitaalisten näyttöryhmien (eli hubien sijainnit. Kampanja-aikana sinun ei tarvitse tehdä mitään ulkomainonnan eteen ja voit keskittyä muista mahdollisesti kampanjoinnissa mukana olevista medioista huolehtimiseen. 

3.     Kampanjan jälkeen 

Kampanjan päättyessä saat sähköpostiisi Suorituskykyraportin. Raportti kertoo tietoa kampanjastasi, esimerkiksi montako kertaa mainoksesi näkyi kampanja-aikana. Lisäksi saat asiakaspalautekyselyn, jossa toivomme sinun kertovan oman kokemuksesi kampanjasta. Ostaulkomainontaa.fi -palvelu on vasta kehitysvaiheessa ja palautteesi antaa meille arvokasta tietoa siitä, kuinka voimme palveluamme tai tuotteitamme kehittää. Yhteydenottolomakkeen löydät täältä.

Kampanjan valmistelu 

  1. Määrittele ulkomainonnan tavoite ja tehtävä: mitä haluat ulkomainonnalla saavuttaa? Näiden perusteella Ostaulkomainontaa.fi-palvelu tekee sinulle ehdotuksia tavoitteeksi asettamasi tehtävän saavuttamisesta. 
  2. Määritä budjetti: huomaa, että mediabudjetin (eli ulkomainospaikan) lisäksi myös digitaalisen aineiston suunnittelu ja toteuttaminen maksaa. Jos toimit pienellä budjetilla, mainosaineistot kannattaa suunnitella mahdollisimman monikäyttöisiksi –ehkä voit käyttää samaa aineistoa myöhemmin uudelleen! 
    • Aineistojen suunnittelussa sinua voi toteutustavasta riippuen auttaa mainostoimisto tai vaikkapa freelancer graafikko. Tietoa aineistovaatimuksista löydät täältä.
    •  Oikeanlaisen ulkomainonnan mediatilan valinnassa voit hyödyntää Ostaulkomainontaa.fi:n valmiita tuotteistuksia tai laajempaa tai räätälöidympää kampanjaa toivoessasi, voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, jossa ammattitaitoiset mediasuunnittelijat auttavat sinua oikeanlaisen näkyvyyden valinnassa. 
  3. Ulkomainoskampanjaa suunnitellessasi huomioida eri kanavien yhteistoiminta! Tutkitusti esimerkiksi verkkomainonnan ja digitaalisen ulkomainonnan yhteispelillä voi saada aikaan hienoja tuloksia. 

Helppoutta mediatilan ostamiseen 

Ostaulkomainontaa.fi’n tuotteistukset on koottu JCDecaux’n kaupunkien ydinkeskustoissa sijaitsevilta digitaalisilta näytöiltä. Ammattitaitoiset mediasuunnittelijat ovat valinneet kuhunkin tuoteratkaisuun valitsemasi tehtävien kannalta parhaat mahdolliset minuutit – ja maksat vain sinulle tärkeistä minuuteista! 

Matka kohti onnistunutta kampanjaa alkaa Ostaulkomainontaa.fi -palvelun etusivulta!

Sinua saattaisi kiinnostaa:

Kysymyksiä? Lue vastaukset Usein kysyttyihin kysymyksiin tai ota yhteyttä.

Ulkomainonnan ABC

Aikataulu- ja aineisto-ohjeet