Aikataulu ja aineisto-ohjeet
Digitaalisen ulkomainoskampanjasi onnistumisen varmistat toimittamalla ohjeistuksen mukaisesti laaditun mainosaineiston hyvissä ajoin ennen kampanjan alkua. Tämän sivun ohjeistusta seuraamalla mainonnan kumppanisi (esimerkiksi graafikko tai mainostoimisto) osaa laatia vaatimusten mukaisen aineiston.

1. Aineisto-ohjeet
Digitaalisessa ulkomainonnassa voidaan käyttää monipuolisesti erilaisia aineistoja:
videoita, kuvia, animaatiota (huomaathan kuitenkin, etteivät laitteet toista ääntä).
Aineistovaatimukset:
- Tiedoston koko max. 26Mb
- Resoluutio: 1080 x 1920 px
- Mainoksen kesto: 10 sekuntia
- Tiedostomuoto: .MP4
- Bitstream: 16Mb –26Mb/sek.
- Tiedoston pakkaus: H264 tai AVC tai MPEG-4/10
- Aineisto voi myös olla staattinen kuva: tiedostomuoto .JPG tai .MP4
Tiedoston nimeäminen:
- Nimeä tiedostot niin, että nimestä selviää seuraavat:
- Mainostaja
- Mainostettava tuote
- Kampanjaviikko
- Aineiston resoluutio
2. Aikataulu ja osoite aineistotoimitukselle
- Aineisto kannattaa toimittaa aina mahdollisimman hyvissä ajoin, kuitenkin viimeistään KAKSI (2) ARKIPÄIVÄÄ ennen kampanjan alkua.
- Esim. jos kampanja alkaa maanantaina, aineiston toimituspäivä on edellisen viikon torstai.
- Koko aineiston toimitus kerralla. Jos aineistoa käytetään useammassa paikassa ei samaa aineistoa tarvitse toimittaa kuin kerran.
- Toimita aineisto mediaportaalimme: Mediaportaali
- Ilmoita materiaalin toimituksen yhteydessä ainakin:
- Mainostajan nimi
- Kampanja-aika
3. Muuta huomioitavaa
- Huomioithan suunnittelussa, että laitteet eivät toista ääntä.
- Jos suunnittelet verkkoyhteyttä hyödyntävää dynaamista ulkomainoskampanjaa, käy katsomassa dynaamisten ulkomainosten aineisto-ohjeet.
- Jos haluat kohdentaa aineistosi näytön tarkkuudella tai hyödyntää digihubien synkronointia tutustu kohdennettujen ulkomainosten suunnitteluohjeisiin.
- Löydät näyttöjen tekniset tiedot täältä.